triggerpunktsoperation

Alla inlägg den 29 juni 2010

Av Lisa - 29 juni 2010 20:19

  


Blev fastspänd så här


  


Här sov jag medan dr Nyström opererade högersidan.


  


Sov fortfarande.


  


Här blir jag väckt. Är lite groggy i början men sedan piggnar jag till.


  


Dr Nyström undrade om jag drömde något bra när de väckte mig. Var tvungen att vara så klar som möjligt så att jag skulle känna där det gjorde ont.


  


Börjar bli pigg.


  


Öppet på båda sidorna.


  


Kan vrida på huvudet. Något som jag inte kunnat på 4,5 år.


  


Kan böja huvudet bakåt. Har jag inte heller kunnat sedan olyckan.


  


Har fortfarande punkter kvar som måste fixas.


  


  


  


  


Testar om jag kan röra armarna. Är fortfarande kvar punkter som gör ont på vänster sida.


  


  


Höger sida var all gammal värk borta.


  


Känns skönt!!!


  


  


Operationen fortsätter på vaken Lisa. Gjorde ont men var värt det.


  


  


  


  


  


  


Blev väldigt jobbigt så jag fick vila en stund. Dr Nyström passade på att prata i telefon.


  


Fortsatte operationen. Jag är fortfarande vaken och kände gammal värk.


  


Höger sida är ihopsydd men vänster är fortfarande inte färdig.


  


Snart färdig.


  


Sov medan de sydde ihop.


  


Så här ser såren ut när de är ihopsydda.


  


Riktigt ihopplåstrad.


Operationen tog ca tre timmar och jag var vaken ca en timme. Även fast det gjorde ont så var det helt klatr värt det.





Av Lisa - 29 juni 2010 19:54

Har varit igång hela dan utan att ha gjort speciellt mycket. Var till tandläkaren med barnen sen kom Eva med Harry så Elvis fick busa lite. Det är svårt att inte göra någonting när man mår bra. Är fortfarande väldigt trött men det blir säkert bättre.


Igår la jag mig och skulle titta på tv vid åttatiden. Sov innan första reklamen. Ingen höjdare att somna den tiden. Kunde inte sova på kvällen sen. Ska inte göra om samma misstag idag iallafall.


Till veckan far Early på semester. Ska låna ut honom en dryg månad. Känner att jag behöver vila från hästen ett tag och bara vara. Även fast han bara skrotar i hagen så känns det bra. Får ta nya tag till hösten.


Imorgon ska jag till vc här för nytt sjukintyg. Ska bli spännande att höra vad de säger. Min läkare är ganska nyfiken på de här operationerna iallafall. Bra att ha nån som inte är emot den iallafall.


P-o har roligt åt mig nu. Jag ligger i soffan med datorn i knä. Riktigt skönt. Då behöver jag inte missa nått. Ska lägga ut alla bilder från operationen nu också men gör ett nytt inlägg då.



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<<
Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards