triggerpunktsoperation

Alla inlägg under juli 2010

Av Lisa - 30 juli 2010 01:00

Jag har så himla svårt för att sova. Ligger vaken i flera timmar innan jag till slut somnar. Har nog väldigt störd sömnrytm efter åren med värk. Då somnade jag för att jag blev så trött av tabletterna. Nu vet jag inte hur man gör för att somna. Blir bara irriterad då jag inte kan. Det lär väl ta ett tag innan jag lär mig. Är det nån som har något tips på hur man lär sig sova????


Dagarna bara flyter på. Blir dagvill av att bara vara hemma. Blir kanske bättre då sambon börjar jobba. Han har sista semesterveckan nu. Han har varit hemma sedan vi åkte till USA. Har varit väldigt skönt att han har varit hemma så att jag har kunnat vila.


Igår kväll fick vi tillbringa kvällen på först primärvårdsjouren, sedan röntgen och till sist akuten. Linnea hade hoppat studsmatta hos en kompis och ramlat. Hon satte sig på foten. På kvällen var foten blå och vi fick inte röra den. Hon kunde inte stödja på den heller. Pratade med sjukvårdsrådgivningen som ville titta på foten. Blev skickade till röntgen då Linnea hade så ont i fotleden. Finns tydligen mycket små ben just där. Som tur var det inte någon fraktur eller spricka men en rejäl stukning. Ledbanden var uttänjda. Nu är det vila några dagar och ingen mer studsning.



Av Lisa - 28 juli 2010 19:08

  


Men det är inte lätt att blogga när datorn är upptagen!!!


Jag mår hyfsat. Har varit slut i kroppen sedan vi var borta men nu börjar det bli bättre. Haft ont i musklerna och varit tvungen att ta tabletter för att kunna sova. Känns väl inte så jättebra men är inte så mycket att göra åt det. Det gamla onda är borta iallafall. Det är huvudsaken.



Av Lisa - 24 juli 2010 11:46

Har nog överansträngt mig lite då jag har haft ont och spända muskler. Igår orkade jag ingenting utan låg bara på altanen och läste. Idag är det bättre iallafall. Tog värktabletter igår så att kroppen fick vila. Är fortfarande lite spänd i musklerna så det blir en lugn dag idag.


Ikväll kommer terrorist-Frida. Hon ska tillbringa natten här. Hoppas att hon sover den här gången. Förra gången hoppade hon i sängen och tände lampan till kl 23 sen vaknade hon före 7 och skulle inte sova middag sedan heller. Trotts bilåkning!!!! Jag var helt slut och bestämde mig för att inte ha fler barn. Jobbigt med småbarn! Man blir bekväm när de klarar sig själv.


Nu ska jag vila vidare. Måste passa på innan terroristen kommer.

Av Lisa - 22 juli 2010 22:37

Tänk vad skönt det är med sin egen säng! Det är roligt att göra saker men jag är nog en hemmamänniska. Tycker om att vara hemma och bara vara.


Idag har jag varit trött hela dagen. Kommer väl efter då det inte blivit så mycket sömn de senaste dagarna. Det var trevligt i Stockholm. Vi shoppade, åt god mat, tog en tripp med finlandsfärjan och var på djurgårn. Träffade Rositha igår och fikade. Väldigt trevligt! Är roligt att prata med någon som gått igenom samma sak. Det är nog svårt för andra att sätta sig in i hur det har varit. Både efter olyckan och sedan nu efter operationen. Jag har inte ont på samma sätt men kroppen har inte återhämtat sig än. Får fortfarande ont men nu går det att vila bort det onda. Det gick inte förut. Tröttheten kommer och går. Blir så trött ibland att hjärnan stänger av. Det går inte att prata med mig för jag fattar ingenting. P-O blir tokig på mig ibland. Stackarn!!!


Idag har vi köpt en fläckt till sovrummet. Hoppas att tempen sjunker. Inte roligt att ha 28 grader i sovrummet. Vi kan inte ha fönstrena öppna heller då vi får kusinvasion i sovrummet då. Nu ska jag sova. Godnatt!!!! 

Av Lisa - 17 juli 2010 23:33

Idag har vi varit till Stöde med Elvis. Han ska vara med Ola och Birgitta i några dagar då vi åker till huvudstaden. Vi blev kvar där i några timmar och barnen fick bada lite. Oskar badade och Emil och Linnea badade fötterna. Elvis såg till att alla fick känna hur varmt vattnet var. Han badade och kom upp och ställde sig bredvid oss och skakade av sig allt vatten. Olas cigarettpaket gick det att hälla ut vattnet ur.


  

Oskar badar

  


  

Elvis har badat


Igår kväll var vi till Ljungan och badade. Linnea och Elvis var nöjda och glada trots att vattnet inte var varmt. Tyvärr är det mycket vatten i älven så det är inte någon strand där, men väldigt långgrunt.


   


   

Elvis kom på att det var bra att ta med pinnen in igen om husse skulle kasta.


   

En bild på Early efter en ridtur.


   

Early tycker om tistlar. Jag tycker att de är lite väl stickiga för att stoppas i munnen men, men!!!!


Idag har det gått precis en månad sedan operationen.  

Av Lisa - 16 juli 2010 13:38

Imorgon är det en månad sedan jag opererades. Tänk vad tiden går fort. Känns som att vi nyss kom hem från Omaha. Längtar inte tillbaka och hoppas att jag inte behöver göra om det här någon gång i framtiden. Förhoppningsvis håller resultatet i sig. Jag är fortfarande väldigt försiktig med vad jag gör men ibland gör jag för mycket ändå. På tio dagar har jag tagit två värktabletter. Helt otroligt!!!!! Hade aldrig gått före operationen.


Jag har varit ute och ridit också. Går jättebra. Tapper inte höger stigbygel längre och känner mig mer avslappnad nu än förut. Jag har slutat dra upp axlarna och spänna mig. Early känns fin men är väldigt ur form. Han blir lätt det när han går på bete. I helgen åker han bort ett tag. Ska bli skönt även fast jag kommer sakna honom. Det är lite jobbigt när jag måste ha hjälp att göra nästan allt hela tiden.


Läser böcker som bara den. Just nu läser jag Camilla Läckbergs Sjöjungfrun. Mycket bra bok. Har läst flera i samma serie och alla är bra. Jag tycker om deckare och gärna svenska. P-O är helnöjd att jag läser böcker hela kvällarna för då kan han se vilka filmer han vill. Har väldigt svårt för hemska filmer men inte hemska böcker. Konstigt!

Av Lisa - 13 juli 2010 22:57

Har varit på stranden flera dagar i sträck och ser ut som en kräfta. Helt röd! Har blivit lite jobbigt för kroppen dock så imorgon blir det en "vara hemma hela dan och inte göra nått" - dag. Blir fortfarande trött och har haft lite ont nu i några dagar men inte som det gammla onda utan mer som om musklerna är väldigt trötta. Det går över när jag vilar. Har varit dålig på det några dagar så det är säkert därför.


Jag har märkt en till positiv sak; jag vaknar och är utsövd nästan varje morgon. Förut har jag vaknat och varit lika trött som när jag gick och la mig. Sov på tabletter förut så det är säkert därför.


Nu ska jag slåss med myggorna i sovrummet. Önskar det kunde vara lite svalare där så man slapp ha fönstret öppet. Har ca 28 grader inne just nu och då har vi vädrat!!!

Av Lisa - 8 juli 2010 15:47

Har fortfarande inte ont!!!! Blir så glad varje dag jag vaknar och inte har ont. Har nu inte ätit värktabletter på 2 dygn. Dessutom har jag sovit på nätterna och inte haft ont på dagarna. Så var det inte före opertionen. Då hade jag ont hela tiden. Även fast jag åt värktabletter så var jag inte helt smärtfri. Blev dessutom så trött av dem.


Jag har ridit två dagar i rad och det har gått bra. Får inte ont heller. P-O är hästskötare och fixar iordning Early och jag försöker bara titta på. Det är inte så lätt när man är van att göra allt själv. Börjar väldigt försiktigt med att rida ca 15 min. Bättre att ta det lugnt. Early är ur kondition också. Jobbigt att gå på bete och vara ute dygnet runt. Passar bra att vi står på samma punkt iallafall.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards