triggerpunktsoperation

Direktlänk till inlägg 25 november 2010

Kallt

Av Lisa - 25 november 2010 15:51

Usch vad det är kallt ute. Även fast det bara är -7 så känns det som -20. Blåser riktigt kallt. Var ute på en tur med Early idag iallafall. Går ju bra om man klär på sig. Tyvärr blir man inte så smidig när man har så mycket kläder men tydligen tyckte Early att matten skulle öva upp vigheten idag. Brukar gå över vägen och hoppa upp på rätt sida när jag är ensam. Herrn kan ju vara lite yr ibland. Idag var jag ju som sagt lite osmidig men kom på den lysande iden att använda betongsuggorna vid Ljungan som pall. Läskiga saker det där sa Early men efter lite övertalning stog han snällt bredvid. Ända tills jag hade fått i foten i stigbygeln. Då tyckte herrn att matten behövde gymnstisera lite och snabbar sig att ta tre steg bakåt. Backa är hans starka sida så det gick fort. Hängde i luften ett tag men till slut kunde jag kravla mig upp. Måste öva lite med betongsuggorna. Lär inte vara sista gången jag är som en michelingubbe den här vintern.


Imorgon åker jag till Globen och ser på hästshow. Ska bli så roligt. Sambon får vara hästvakt i helgen. Jag kommer inte hem förrän på natten till måndag. Ska passa på att träffa Rositha när jag ändå är nere i Stockholm. Alltid trevligt!


Till veckan ska jag prata med Fk. Vill arbetspröva så jag kan känna vad min kropp klarar av. Min läkare är inne på samma linje iallafall. Får väl se om fk ändrar sig. Enligt dem har de utrett mig färdigt. Jag tycker att läget har förändrats ganska mycket mot för förra gången. Tänker inte ge mig i första taget heller. Vill få en rimlig chans att komma tillbaka till arbete men då måste jag få lite stöd på vägen. Mitt mål är att kunna hitta ett arbete som jag kan arbeta 75% iallafall.


Har man fått en tjurskalle så ska man använda den!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 16 maj 2011 09:30

Vaknade med grym träningsvärk imorse. Igår red jag på en riktig långtur till Viforsen genom skogen. Spännande tur! Visste att det fanns ett dike på vägen men tänkte att det löser sig. Hade sällskap av Annette och Valka. Valka gick först över diket me...

Av Lisa - 6 maj 2011 22:17

Kan inte fatta att det snart har gått ett helt år sedan operationen. Lite drygt en månad kvar. Man kan verkligen säga att jag fått tillbaka livet igen. Dragit högsta vinsten   . Den 17 juni ska vi fira!!!!!!   Jag arbetstränar för fullt inom hemt...

Av Lisa - 21 mars 2011 08:39

För ett år sedan var jag och P-O i Malmö och träffade Åke. Fick tre sprutor i nacken och var smärtfri i 2 timmar. Första gången på flera år utan värk!!!! Fick även beskedet att Åke var villig att operera mig. För första gången blev man tagen på allva...

Av Lisa - 24 januari 2011 18:41

Vardag igen! Barnen i skolan och jag passade på att ta en ridtur i det fina vädret. Synd bara att underlaget blir så dåligt av värmen. Red med Marie runt Nolby. Vi träffade sopbilen där. Mycket konstig grej det där sa Early. Soptunnor är läskiga i va...

Av Lisa - 19 januari 2011 19:22

Mutade äldsta sonen idag så han följde med mig till stallet och filmade när jag red. Nyttigt att se alla fel och brister man har. I paddocken fanns det som vanligt monster i snövallarna   . Varje långsida är upploppet osv!!!   Jag sitter som en k...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards