triggerpunktsoperation

Direktlänk till inlägg 21 mars 2011

Tiden går fort

Av Lisa - 21 mars 2011 08:39

För ett år sedan var jag och P-O i Malmö och träffade Åke. Fick tre sprutor i nacken och var smärtfri i 2 timmar. Första gången på flera år utan värk!!!! Fick även beskedet att Åke var villig att operera mig. För första gången blev man tagen på allvar. Nån förstog vilket helvete det är att ha värk dygnet runt. Träffade även fler skadade vilket också var skönt.


Mötet med Åke blev vändningen på allt. Han var väldigt rak på sak. Det första han frågade var om jag var deprimerad, vilket jag inte varit någon gång. Sen började han leta triggerpunkter genom att först känna utanpå och sedan leta med en spruta innanför huden. När han träffade en triggerpunkt så svartnade det för ögonen och jag höll på att ramla av stolen. Tre punkter hittade han och bedövade i nacken sen var jag smärtfri!!!!!   Jag kunde röra armarna obehindrat och titta upp i taket helt utan smärta. P-O fick säga åt mig och lugna ner mig. Åke berättade även hur operationen skulle gå till och att han skulle vara tvungen att göra illa mig väldigt mycket för att kunna hjälpa mig.


Nu har det gått nio månader sedan min operation. Är i stort sett smärtfri, på väg tillbaka till arbetslivet, orkar hitta på saker med familjen utan att bli helt däckad efteråt, kan läsa böcker igen, tar väldigt sällan värktabletter och har helt enkelt fått tillbaka mitt liv. Tack vare Åke Nyström!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 16 maj 2011 09:30

Vaknade med grym träningsvärk imorse. Igår red jag på en riktig långtur till Viforsen genom skogen. Spännande tur! Visste att det fanns ett dike på vägen men tänkte att det löser sig. Hade sällskap av Annette och Valka. Valka gick först över diket me...

Av Lisa - 6 maj 2011 22:17

Kan inte fatta att det snart har gått ett helt år sedan operationen. Lite drygt en månad kvar. Man kan verkligen säga att jag fått tillbaka livet igen. Dragit högsta vinsten   . Den 17 juni ska vi fira!!!!!!   Jag arbetstränar för fullt inom hemt...

Av Lisa - 24 januari 2011 18:41

Vardag igen! Barnen i skolan och jag passade på att ta en ridtur i det fina vädret. Synd bara att underlaget blir så dåligt av värmen. Red med Marie runt Nolby. Vi träffade sopbilen där. Mycket konstig grej det där sa Early. Soptunnor är läskiga i va...

Av Lisa - 19 januari 2011 19:22

Mutade äldsta sonen idag så han följde med mig till stallet och filmade när jag red. Nyttigt att se alla fel och brister man har. I paddocken fanns det som vanligt monster i snövallarna   . Varje långsida är upploppet osv!!!   Jag sitter som en k...

Av Lisa - 18 januari 2011 08:49


Igår var det 7 månader sedan jag opererades. Känns inte som att det gått så lång tid. Får fortfarande väldigt ont i musklerna ibland men det blir bättre och bättre hela tiden. Har börjat ställa mer krav på både mig och Early i ridningen. Känns som at...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards