triggerpunktsoperation

Direktlänk till inlägg 1 december 2010

1:a december

Av Lisa - 1 december 2010 22:58

Usch vad tiden går fort. Snart slut på det här året. Har hänt en del kan man lugnt säga. Livet har tagit en ny vändning. Hoppas att det håller i sig. Vid den här tiden för ett år sedan hade jag börjat fundera på allvar på operation. Insåg mer och mer att jag inte ville leva med ständig smärta och äta tabletter varje dag. Nu ett år senare är det sällan jag tar värktabletter. Kroppen återhämtar sig sakta men säkert efter operationen. Får ont ibland men då hjälper det oftast att vila en stund. Har inte haft så där riktigt ont så ingen får röra mig heller. Det gör inte heller ont att andas. Jag är en mycket gladare människa nu. Orkar mer även fast kroppen blir helt slut lite då och då.


Just nu är jag helt slut i kropp och knopp. Var i Globen i helgen och det var jätteroligt. Fantastiska hästar och ryttare, kuskar och alla andra som var med i showerna. Träffade Rositha inne i stan på lördagen. Så roligt att träffas och prata med någon som gått igenom samma sak. Man förstår varandra på ett annat sätt.


Early fick vila i tre dagar. Kom hem till en dunderladdad häst. Har varit tre spännande ridturer efter vilan. Igår fick jag kramp i armarna och fick linda tyglarna runt händerna för att orka med honom. Vi var inte överens om tempot vill jag lova. Idag gick det bättre. Hade Elvis med mig och då måste Early hålla reda på honom istället för att tjaffsa. Travade mycket så Elvis var helt slut på hemvägen. Fick höja rösten åt honom några gånger då han blev lite för ivrig och sprang iväg. På hemvägen var han dock väldigt duktig och fick mycket beröm.


Nu måste jag göra ett försök att sova. Ska upp tidigt imorgon!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 16 maj 2011 09:30

Vaknade med grym träningsvärk imorse. Igår red jag på en riktig långtur till Viforsen genom skogen. Spännande tur! Visste att det fanns ett dike på vägen men tänkte att det löser sig. Hade sällskap av Annette och Valka. Valka gick först över diket me...

Av Lisa - 6 maj 2011 22:17

Kan inte fatta att det snart har gått ett helt år sedan operationen. Lite drygt en månad kvar. Man kan verkligen säga att jag fått tillbaka livet igen. Dragit högsta vinsten   . Den 17 juni ska vi fira!!!!!!   Jag arbetstränar för fullt inom hemt...

Av Lisa - 21 mars 2011 08:39

För ett år sedan var jag och P-O i Malmö och träffade Åke. Fick tre sprutor i nacken och var smärtfri i 2 timmar. Första gången på flera år utan värk!!!! Fick även beskedet att Åke var villig att operera mig. För första gången blev man tagen på allva...

Av Lisa - 24 januari 2011 18:41

Vardag igen! Barnen i skolan och jag passade på att ta en ridtur i det fina vädret. Synd bara att underlaget blir så dåligt av värmen. Red med Marie runt Nolby. Vi träffade sopbilen där. Mycket konstig grej det där sa Early. Soptunnor är läskiga i va...

Av Lisa - 19 januari 2011 19:22

Mutade äldsta sonen idag så han följde med mig till stallet och filmade när jag red. Nyttigt att se alla fel och brister man har. I paddocken fanns det som vanligt monster i snövallarna   . Varje långsida är upploppet osv!!!   Jag sitter som en k...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards